Календар подій

28/08

Триває конкурс плакатів від проєкту «Нарбут XXI»

23:59

Триває конкурс плакатів від проєкту «Нарбут XXI»

Проєкт «Нарбут XXI» запрошує до участі дизайнерів, митців та всіх, хто працює з візуальними мистецтвами, незалежно від віку, професійного бекграунду та громадянства взяти участь у конкурсі плакатів. Роботи з шорт-листу увійдуть до виставки плакатів. Участь безкоштовна.

Організатори пропонують переосмислити доробок Георгія Нарбута з позиції дизайнера XXI століття, поговорити про спадкоємність у дизайні, візуальну мову минулого і естетику майбутнього, та порушити гострі питання сьогодення мовою плакату.

 

Роботи-переможниці увійдуть до онлайнвиставки в рамках проєкту «Нарбут XXI», в якому організатори також відтворять надрукований і одразу знищений у 1933 році збірник робіт митця та покажуть виставку нарбутівського національного брендингу за кураторством Мирослави Мудрак.

 

Прийняття робіт триває до 28 серпня. Вони мають відповідати одній із трьох тем: «Між вчителями та учнями», «Між особистим і політичним», «Між редизайном та новацією».

Тема 1: Між вчителями та учнями

У пізнанні нового ми стоїмо на плечах велетнів. Визначні праці наших попередників стають настільки невід’ємною частиною нашого досвіду, що здається, ніби вони існували завжди. Модерністи початку XX століття заклали таку потужну основу, що її можна назвати античністю XXI століття. Однак часто нове виявляється старим, про яке ми забули.

 

Коли одні дизайни з минулого виглядають привабливо і сьогодні, інші викликають хіба що усмішку. Однак, якщо уважно придивитись до того як працювали, думали і жили наші вчителі, здавалося б нудні та застарілі речі можуть розкритись з нового боку.

 

У цій секції організатори запрошують поглянути на нарбутівський доробок з точки зору дизайнера у XXI столітті та по-новому інтерпретувати мотиви, графічні прийоми й теми майстра. Ба більше: поміркувати про таку ж стрімку, як і коротку історію дизайну. Де наслідування переходить у спадкоємність? Чи може стилізація стати новим висловлюванням? Як учню перевершити свого вчителя? Якою б була наша робота, якби ми були обмежені технологіями початку ХХ століття? А робота наших попередників, як би вони мали ті інструменти, якими користуємось сьогодні ми? А може варто відмовитись від будь-якого спадку і винайти все наново?

Тема 2: Між особистим і політичним

То, як виглядає сучасний світ, мабуть, навряд могли уявити навіть найсміливіші візіонери часів Нарбута. Проте, якщо подивитись на людину у суспільстві, побачимо, що змінилось не так вже й багато.

 

Порядок денний визначають боротьба за території та людські розуми. Боротьба за права людини не тільки не завершена, а лише починається. Вільна людина та сильна держава так само протистоять одне одному. Ми так само часом змушені вдаватися до бунтів, акцій непокори та революцій. І, зрештою, ми досі не певні що людей не замінять машини.

 

У цій секції пропонують поговорити про те, що непокоїть нас сьогодні так само, як і колись, за що ми ладні боротись і що прагнемо відстояти. Поглянути на дизайн як на інструмент впливу, набуття досвіду та формування ідентичності. Або ми все ж таки можемо говорити про естетичне окремо від політичного?

Тема 3: Між редизайном та новацією

Пошук нових, свіжих та оригінальних рішень — невіддільна частина роботи дизайнера. Нова версія продукту відрізняється від попередньої, автори шукають власний стиль, користувачі шукають нового досвіду, і навіть дві чорні футболки не схожі одна на іншу. Це природно, адже дизайн реагує на зміни так само, як і мова, в якій повсякчасно з’являються нові слова.

 

У цій секції пропонують дослідити естетику завтрашнього дня, поміркувати про щоденні зміни навколо нас і те, як вони відбиваються у візуальній мові. Нові часи потребують нових рішень, інструментів і підходів. Отже, сьогодні перед дизайнерами стоять виклики, яких ми не могли уявити ще вчора. Тепер як ніколи раніше майстерня дизайнера стає простором експерименту, пошуків, успіхів і невдач.

 

А може навпаки, поглянути на нову естетику з позиції візуальної екології: відмовитись від постійного беззмістовного пошуку і підійти до дизайну так само, як ми підходимо до повторного використання і переробки сировини?

Критерії відбору

До участі приймають роботи, що створені спеціально для конкурсу, та зроблені для інших проєктів, комерційні або створені за власної ініціативи, реалізовані та нереалізовані. Ваші роботи можуть бути як формальними експериментами з типографією, формою та технологіями, так і авторськими висловлюваннями в дусі критичного та спекулятивного дизайну.

 

Радо вітають авторів, які послуговуються сучасною візуальною мовою та новими інструментами, шукають нові способи висловлювання та сприйняття, по-новому інтерпретують вже відомі теми, техніки та мотиви. Втім організатори цілком відкриті до традиційних технік та прийомів, адже пріоритет конкурсу — це розмаїття і поліфонія авторських голосів.

 

Зміст, концепція та якість виконання твору — основні критерії відбору переможців та формуванні експозиції виставки.

Як податися на конкурс

Хоча основним медіа для проєкту «Нарбут XXI» є класичний плакат, не обмежуйтеся ним. Якщо він буде цифровим, анімованим або містити доповнену реальність — чудово! Якщо ви запланували акцію в дусі перформативного дизайну — неймовірно!

 

Плакати

Заповнити заявку, у якій має бути:

  • прев’ю постера *.jpg або *.png, вертикальний формат, 1500 px по висоті, 72 dpi, RGB;
  • файл для друку *.pdf, *.tiff або *.eps, вертикальний формат, А1, 300 dpi, CMYK;
  • стисла концепція до 1000 слів не обов’язково, але вітається;
  • ім’я автора українською та англійською мовами.

 

Інші медіа

Заповнити заявку, у якій має бути:

  • посилання на анімації, відео- та фотодокументацію, завантажені у Dropbox, Google Drive або WeTransfer;
  • стисла концепція до 1000 слів не обов’язково, але вітається;
  • ім’я автора українською та англійською мовами.

 

Надсилаючи роботи, автори передають організатору конкурсу та його партнерам невиключне майнове право на публікації їх в цифровому та друкованому вигляді в рамках проєкту «Нарбут XXI»; самостійно відповідають за дотримання авторських прав третіх осіб; зберігають за собою всю повноту майнових авторських прав і можуть використовувати власні роботи на свій розсуд.

 

Виставка, що на початку планувалася як офлайнова, тепер відбудеться в онлайні. Проте, якщо ситуація та можливості організаторів дозволятимуть, роботи учасників також будуть представлені офлайн.

 

Більше про конкурс

 

Проєкт «Нарбут XXI» створює видавництво «Родовід» у партнерстві з Українським Інститутом Модерного Мистецтва
за підтримки Українського культурного фонду.

 

Читайте також: Судять за обкладинкою: дизайнери про оформлення книжок

 

Підтримайте проект

Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління
професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.

Підтримайте проект