Buchkunst

Найкращий книжковий дизайн 2020-го року за версією Buchkunst

28.02.2020

Бачите помилку в тексті — виділяйте фрагмент та тисніть Ctrl + Enter

Понад 600 книжок із 31 країни (включно з Україною) – з такого різноманіття фонд «Buchkunst» мусив обрати номінантів на премію за найкращий книжковий дизайн 2020 року. Офіційна церемонія нагородження відбудеться 13 березня на Лейпцизькому книжковому ярмарку, та переможець уже відомий.

За рішенням журі, до якого увійшли Март Андерсон (Естонія), Йоханнес Біссінґер (Німеччина), На Кім (Південна Корея), Адам Махачек (США, Чехія) та Ундіна Панне (Франція), 2020 року найвищу винагороду завоювала книжка «Альманах «Екарт». Колективний архів, 1969-2019» («Almanach Ecart. Une archive collective, 1969-2019») зі Швейцарії. Авторів Елізабет Джобін та Янн Шатейн, а також дизайнера Дана Сольбаха нагородили за редакторський підхід, що вписує минуле в теперішній час, документуючи справжні архівні матеріали мистецького колективу, за прекрасний вибір матеріалів та увагу до дрібних деталей.

Золоту медаль забрала Австрія з книжкою Андреаса Лехнера «Чернетка з викладання теорії архітектури» («Entwurf einer architektonischen Gebäudelehre»). У виданні немає кольорових ілюстрацій або фото, лише текст і лінії на 500 приємно тонких сірих сторінках. Журі відзначає, що швидко й майже одностайно дійшло згоди щодо цієї номінації.

Срібні медалі заслужили Естонія з «Короткострокова вічність» («Short Term Eternity», автори – двоє митців: Ґордон Матта-Кларк, Ану Вахтра, дизайн: Індрек Сіркель) та Канада/Швейцарія за «Музею не досить»Le Musée Ne Suffit pas»), над яким працювали колектив авторів та дизайн-студія Джонатана Гареса.

Бронзові медалі здобули: 

 

  • Нідерланди Андреас Ґонзалез «Американське оригамі» («American Origami»), дизайнер – Ганс Ґреммен. Книжці передували 6 років фотографічних досліджень, присвячених епідемії масових розстрілів в американських школах. 

  • Японія: Дайсуке Сасакі «Чарівник із Тоно» («A Wizard of Tono»), дизайн: Фуджіта Гіромі. Особливо журі зацікавила обкладинка книжки – прозора акрилова пластина 3 мм завтовшки, що нагадує своєрідне вікно.

 

  • Ізраїль: Талья Вайтцман «Поза будь-де» («Outside Of Everywhere»). Талья Вайтцман, авторка, дизайнерка та видавчиня цієї книжки зобразила «поневіряння закладами, через яке мені свого часу довелося пройти». Вирізки, зроблені в книзі, працюють, за відчуттям журі, не як декоративні елементи, а як «відображення внутрішнього конфлікту присутності, неприсутності, погляду вперед, озирання назад, порожнин і накладених вражень». 

  • Португалія: Ана Джотта, Рікардо Валентім «MOER», дизайнер – Марсіа Новаіс. Книжка як «атлас інтенсивної співпраці та діалогу між двома митцями зі схожими зацікавленнями у типографії, виставках і мистецьких концептах – і сумнівах у переліченому». 

  • Китай: Хонґ Вей «Споглядання: філософія осілості» («Contemplation: Philosophy of Dwelling»), дизайн: Пан Яанронґ. Книжка має вигляд «чи не філософського каталогу», в якому «все говорить однією мовою: і назва, і зміст, і те, як книжка зроблена».  

 

Почесні призи отримали також Швейцарія (Алекс Ганіманн «Чогось бракує»/«Etwas Fehlt», дизайн: Вінценц Меунер), Росія (Кіріл Глущенко «”Венец”. Ласкаво просимо до ідеалу»/« Venets. Welcome to the Ideal», дизайн: Кіріл Глущенко), Польща (Івона Пасіньська «45», фото: Анджей Ґрабовський, дизайн: Ришард Бінерт), Нідерланди (Ельспет Дідерікс «Коли червоне зникає»/«When Red Disappears», дизайн: Ганс Ґреммен) та Німеччина (Тобіас Клетт, Леа Коллінґ, Людовік Балланд, Юлія Блюме «Космос Земля Людина #23»/« Weltall Erde Mensch #23»).

Читайте також: Нова тактильність: книжковий дизайн на Франкфуртському ярмарку

 

До короткого списку премії увійшли такі книжки:

 

 

  • Швеція: Бьорн Ларссон «Один рік у Швеції – поїздки автобусом, автомобільні пожежі та зіткнення»(«Ett år i Sverige – buskörningar, bilbränder och slaktplatser»).Видавництво: Journal. Дизайнер: Себастьян Вадстед. Ілюстратор/Фотограф: Бьорн Ларссон.

 

  • Нідерланди: Олівер Мур «Мохи та лишайники в Леттерів» («Bryophytes and Lichens of Letterewe»). Видавництво: Letterewe Estate. Дизайнер: IBO (Irma Boom, Eva van Bemmelen).

 

  • Швейцарія: Янтьє Енґельс і Маріус Ґроонвельд «Альтернативні історії» («Alternative Histories»). Видавництво: Drawing Matter, Wincanton. Дизайнер: Studio Mathias Clottu, London. Ілюстратор/Фотограф: Томас Аданк.

 

  • Венесуела: Чилійський музей доколумбового мистецтва «Зустрітися знов. Шейла Хікс» («Reencuentro / Reencounter. Sheila Hicks»). Видавництво: Museo Chileno de Arte Precolombino and Ediciones Puro Chile, Chile. Дизайнер: Альваро Сотілло, Ґабріела Фонтаніллас, Луї Гіральдо.

 

  • Норвегія: Ерік Фенстад Ланґсдален, Андреа Піночет, Леа-Кетрін Шацка «Бетонний Осло» («Concrete Oslo»). Видавництво: Torpedo Press, The Oslo School of Architecture and Design. Дизайнер: Джоао Доріа. Ілюстратор/Фотограф: Misc.

 

  • Росія: Луї Альтюссер «Про мистецтво» («About Art»). Видавництво: V-A-C Foundation, Artguide Editions. Дизайнер: Наталья Агапова.

 

  • Китай: Музей мистецтва Цзянсу «Великий міст: значення і пам’ять про міст Нанкін Янцзи» («The Great Bridge: Matter and Memory of the Nanjing Yangtze River Bridge»). Видавництво: Phoniex Fine Arts Publishing Ltd. Дизайнери: Чу Мінмін, Ч’єнґ Шіен.

 

  • Швеція: Ліннеа Аксельссон «Ædnan»Видавництво: Albert Bonniers Förlag Дизайнер: Хокан Лільємеркер.

 

  • Португалія: Джоао Лоуро «Історія злочину» («História Do Crime»). Видавець: João Louro. Дизайнерка: Барбара Сейз.

 

  • Португалія: «Imprimere – мистецтво та технології національного друкарства за останні 250 років» («Imprimere, Arte E Processo Nos 250 Anos Da Imprensa Nacional»). Видавництво: Incm Дизайн: Degrau. Ілюстратор/Фотограф: Луї Еспінгейра.

 

  • Росія: Максим Зуєв, Марія Рудакова «PLOTS»Видавчиня і дизайнерка: Марія Рудакова.

 

  • Польща: Колективна монографія «Польський танцювальний театр 1973-2018 років» («Polski Teatr Tanca 1973-2018»). Видавництво: Polski Teatr Tanca, Poznan. Дизайнер: Ришард Бінерт Ілюстатор/Фотограф: Анджей Ґрабовський.

 

  • Нідерланди: Роберт М. Рубін «Річард Прінц. Ковбой» («Richard Prince. Cowboy»). Видавництво: Prestel. Дизайнери: COMA (Корнелія Блеттер, Марсель Германс).

 

  • Австрія: Інес Доуяк «Ткацькі човники / Лінії фронтів» («Loomshuttles, Warpaths»). Видавництво: Spector Books. Дизайнер та ілюстратор: Маркус Вьорґьоттер.

 

  • Японія: Сатору Морі «Винороблення в Яманасі» («Exploring the Wineries of Yamanashi»). Видавництво: Bijutsu Shuppan-sha Co., ltd. Дизайнер: Нобугіро Накаґава. Ілюстратор/Фотограф: Катсуакі Шімеґі.

 

  • Литва: Рімвідас Лаужікас, Антанас Астраускас «Як майбутній король Англії їв павича у Вільнюсі: Спільна культурна, політична й кулінарна історія Британії та Литви» («How The Future King of England Ate Peacock in Vilnius: the Shared Cultural, Political and Culinary History of Britain and Lithuania»). Видавництво: Lithuanian Culture Institute. Дизайнер: Довидас Стонкус, Дейманте Брукштайте (Godspeed Branding).

 

  • Сполучене Королівство: Софі Берребі (авт.), Дженніфер Бернштайн (ред.) «Дюбюффе і Місто: Люди, простір і міська географія» («Dubuffet & the City: People, Place and Urban Space»). Видавництво: Hauser & Wirth Дизайн: Mevis & van Deursen спільно з Маріусом Шварцем.

 

  • Китай: Ч’єнґ Чінґґонґ, Ліу Руїнґ «Шанхайська ілюстрація 1900-1999 років» («Shanghai Illustration 1900-1999»). Видавництво: Shanghai People’s Fine Arts Publishing Co., Ltd. Дизайнер: Ч’єнґ Чінґґонґ.

 

  • Австрія: Роберт Ган, Вернер Нойвірт «Наблизити Простір» («Raum Annähern») Видавництво: Bohatsch und Partner. Дизайнер: Вальтер Богач, Ігор Лабудовіч.

 

  • Німеччина: Діан Сімпсон, Катрін Сузанна Ґіммель, Андерс Лонка та інші «Атлас Копенгагена» («Atlas of the Copenhagens»). Видавництво: Ruby Press, Berlin. Дизайнери та ілюстратори/фотографи: Джоост Ґроотенс, Дімітрі Джеанноттат, Джулі да Сільва та інші.

 

  • Естонія: Марк Фішер «Капіталістичний реалізм: невже немає альтернативи?» («Capitalist Realism: Is there no alternative?»). Видавництво: Estonian Academy of Arts Press. Дизайнер: Маріа Муу.

 

  • Китай: Ву Ґуоцганґ «Довге прощання» («The Long Goodbye»). Видавництво: Nanjing Publishing House. Дизайнер: Ванґ Джу.

 

  • Португалія: Гелена Тейксейра Да Сільва «751 день – час не поглинає вічності» («751 Dias – O Tempo Não Consome A Eternidade»). Видавництво: Camara Municipal Do Porto. Дизайнер: Есад Ідеа, Інес Непомусено. Ілюстратори/Фотографи: Мігель Ноґейра, Барбара Морейра.

 

  • Нідерланди: Віл Аретс «Не-свідоме-Місто» («Un-conscious-City»). Видавництво: Actar Дизайн: Mainstudio (Едвін ван Ґелдер).

 

  • Німеччина: Фелікс Борк «О, рослина!» («Oh, eine Pflanze!»)Видавництво: Eichborn Verlag in der Bastei Lübbe AG, Köln. Дизайн: Фелікс Борк, Büro Bum Bum. Ілюстратор/Фотограф: Фелікс Борк.

 

Урочисте нагородження переможців конкурсу від фонду «Buchkunst» відбудеться 13 березня о 16:00 під час Лейпцизького книжкового ярмарку (Зала 3, G502).

 

Як відомо, фонд «Buchkunst» проводить конкурс найкрасивіших книжок щорічно. Один із найвпливовіших фондів, що існує ще з 1929 року, тримає планку в галузі мистецтва книги та ставить собі за мету експонувати найкращі видання не лише в Німеччині, але й по всьому світу.

 

Раніше повідомлялося, що в Україні назвали переможців премії Ukrainian Young Book Design Awards.

 

Читайте також про переможців Ukrainian Design: The Very Best Of 2019.

Підтримайте проект

Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління
професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.

Підтримайте проект