книжковий дизайн

Оголошено переможців конкурсу «Найкращий книжковий дизайн»

02.06.2018

Бачите помилку в тексті — виділяйте фрагмент та тисніть Ctrl + Enter

Журі конкурсу «Найкращий книжковий дизайн» оголосило переможців. Церемонія нагородження відбулася сьогодні на Книжковому Арсеналі.

1 місце та Гран-Прі

«Я так бачу»

  • Видавництво Старого Лева
  • Дизайн: Творча майстерня «Аґрафка» (Романа Романишин, Андрій Лесів)

2 місце

«Книга-мандрівка Україна»

  • #книголав
  • Авторка: Ірина Тараненко
  • Дизайн: Юлія Курова, Марта Лешак та креативна агенція Green Penguin

 

3 місце

«Катерина Лесів. Колискова 1»

  • РОДОВІД
  • Дизайн: Катерина Лесів

 

Також до короткого списку потрапили такі видання:

  1. Where curating is. Kateryna Nosko/Valeriya Luk’yanets (ST Publishing, Дизайн: Варвара Перехрест)
  1. «Туконі — мешканець лісу» (Видавництво Старого Лева, Дизайн/ ілюстрації: Оксана Була)
  1. «Блюз кентаврів», Ян Ваґнер (Видавництво 21, Дизайн / ілюстрації: Ярослав Філевич)
  1. «Паркомуна. Місце. Спільнота. Явище», Автор-упорядник Тетяна Кочубінська (PinchukArtCentre, Дизайн: Альона Соломадіна)
  1. «Мій музей» (Видавництво імені Соломії Павличко «Основи»Креативна команда: hooga.creative)
  1. «Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві» (Pictoric, Дизайн: Олена Старанчук / ілюстратори Pictoric)
  1. «Сила дівчат», К. Бабкіна, М. Лівін (#книголав,Дизайн: Ю. Тверітіна, А. Сарвіра)
  1. «Кіноревізія Донбасу. 2.0», Станіслав Мензелевський (упорядник) (Національний центр Олександра Довженка, Дизайн: Надя Кельм)
  1. «Питання до видимого», Володимир Будніков (ChervoneChorne,Творча команда: Віктор Володимиров-Лихоліт, Влада Ралко)
  1. «Нова ґенерація» i мистецький модернізм в Україні», Мирослава Мудрак (РОДОВІД, Дизайн: Олександр Биченко)
  1. «Не я, а той», Олег Каданов (Видавнцтво «Vivat», Дизайн: Мітя Фенєчкін)
  1. «Про тиранію. 20 уроків ХХ століття» Тімоті Снайдер (Видавництво «Медуза», Дизайн: Микола Леонович)

 

 

Конкурс «Найкращий книжковий дизайн» відбувся уже втретє. Організатори: Goethe-Institut в Україні, «Книжковий Арсенал» та «Читомо» за підтримки Франкфуртського книжкового ярмароку Wacom та фонду Buchkunst.

 

До складу журі увійшли:

  1. Юліус Відеман, головний редактор видавництва «Taschen»
  2. Кароліне Келер, керівниця програмного відділу видавництва «Seemann Verlag»
  3. Павло Гудімов, артменеджер, куратор
  4. Микола Ковальчук, дизайнер
  5. Вікторія Лопухіна, графічна дизайнерка, каліграф
  6. Віталіна Лопухіна, графічна дизайнерка, каліграф
  7. Ольга Жук, арт- директорка Національного Центру Олександра Довженка
  8. Олександр Ком’яхов, ілюстратор
  9. Стас Букало, графік дизайнер, конструктор книг, The Book Brоthers Atelier

Кароліне Келлер

«Мені дуже сподобалося, що експерти представляють різні сфери, мають різні компетенції, і водночас ми змогли знайти спільну мову. Серед видань, які ми бачимо в коротких списках, я не бачу жодного посереднього — є ті, які мені подобаються більше чи менше, проте немає жодного, яке я би вважала посереднім. Це гідна добірка, я здивована різноманітністю, ілюстраціями та рівнем технічного виконання».

 

Юліус Відеман

«В усьому світі конкурси дизайну та оцінювання книжок відбувається за дуже схожими критеріями. Сьогодні було відчутно, що й всередині нашої команди всі ми думали в одному напрямку. Мій номер один збігається з виданням, що здобуло Гран-прі згідно з одноголосним рішенням журі, а всі обрані видання безумовно заслуговують на презентацію України в світі».

Павло Гудімов

«Цьогоріч нових книжок у сфері візуальної книги на порядок менше, ніж торік. Серед переможців результат — високоочікуваний, але приємний. Студія «Аґрафка» відповідає часу, і тут не можна сказати, чи це просто хороший дизайн, хороші ілюстрації чи хороший друк — це синтетичний проект, це усі ці аспекти грамотно продумані. Це продукт світового рівня. Решта видань, на жаль, програють: хтось бере своєю оригінальністю, хтось матеріальною конструкцією, хтось ілюстраціями. Очевидним є також і те, що видавці живуть в нинішніх економічних реаліях».

Вікторія та Віталіна Лопухіни

«Очевидна тенденція, що якісні книжки у нас зроблені однією людиною, проте ця тенденція не дуже хороша. Вона свідчить або про невміння працювати в команді, або про те, що видавцеві бракує бюджету. Перемога була досить очікуваною, і поки можна констатувати, що для «Аґрафки» нема вагомої конкуренції. Проте були й досить цікаві відкриття».

Микола Ковальчук

«Хороший, цілісний дизайн книжки далеко не завжди затратний по часу та коштах. Просто він передбачає кілька важливіших пріоритетів, аніж “швидко” і “дешево”. Чимало видань, які увійшли до короткого списку конкурсу, це дуже добре демонструють. Видання, яке отримало ґран-прі, доводить це найпереконливіше: тут дизайн покладено в саму основу книжки — в оповідь».

 

На конкурс були подані книжки, створені українськими дизайнерами та ілюстраторами і надруковані в період з квітня 2017 року по травень 2018-го.

 

Для людини, яка зробила найбільший внесок у художнє втілення книжки-переможця (концепція видання, дизайн обкладинки, ілюстрації, архітектоніка книжки, верстка, шрифтовий дизайн тощо), Goethe-Insitut в Україні надасть паушальне покриття транспортних витрат для відвідування Франкфуртського книжкового ярмарку.

 

Франкфуртський книжковий ярмарок надасть 6-денний вхідний квиток на Франкфуртський книжковий ярмарок Business Club Wochenticket (еквівалентною вартістю 1050 євро) для видавця-переможця та вхідний квиток для дизайнера (ілюстратора).

 

Культурно-видавничий проект «Читомо» надає всебічну інформаційну підтримку виданням-переможцям.

 

Видання, які увійшли до короткого списку, поповнять колекцію найкрасивіших книжок під час Франкфуртської книжкової виставки, конкурсну лінійку фонду Buchkunst та фонд «Книжкового Арсеналу».

 

Восени переможців конкурсу покажуть на українському національному стенді у Франкфурті. Потім ці видання ввійдуть до колекції «Найкрасивіші книги світу», яку формує Фонд «Мистецтво книги» та презентує їх на Лейпцизькому книжковому ярмарку.

 

Нагадаємо, що минулого року переможцем у категорії «Проза та поезія» стала книжка Олени Гусейнової «Супергерої», дизайн якої виконала творча майстерня «Аґрафка» (Романа Романишин та Андрій Лесів). У категорії «Дитяча книга» перемогло видання «Голосно, тихо, пошепки» «Аґрафки». Найкращою «Мистецькою книгою» визнали «Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics» (дизайн Дмитра Яринича, фото Євгена Нікіфорова). Також це видання отримало Гран-Прі конкурсу.

Підтримайте проект

Фондуючи незалежну редакцію Читомо, ви допомагаєте зростити нове покоління
професіоналів видавничої справи і збільшуєте кількість хороших книжок у світі.

Підтримайте проект